Kontakty a fotogalerie

E-shop provozuje : Letecká škola BEMOAIR s.r.o.  Nesvačily ev.č. 0193,  letiště Benešov, 25751 Bystřice u Benešova

IČ: 26717018   DIČ: CZ26717018                   pobočka letiště Brno-Tuřany

www.bemoair.cz        info@bemoair.cz            kontaktní telefon :  604 842 624

www.aerozazitky.cz   info@aerozazitky.cz      rezervace@aerozazitky.cz

Odkaz na pozici firmy na mapě :   letiště BENEŠOV        letiště BRNO

 

Níže ve fotogalerii si můžete prohlédnout fotografie některých našich letadel a cílů cest


 

Všeobecné obchodní podmínky

OBCHODNÍ A  VŠEOBECNÉ PODMÍNKY NÁKUPU NA E-SHOPU LETECKÝCH ZÁŽITKŮ SPOLEČNOSTI   

1. Obecná ustanovení

1.1 Tyto obchodní podmínky a reklamační řád e-shopu „Létání a letecké zážitky“ platí pro nákup v  internetovém obchodě Létání-zážitky.cz, který provozuje společnost Letecká škola BEMOAIR s.r.o

1.2 Tyto obchodní podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího (dále jen „kupující“ či „zákazník“). Údaje prodávajícího jsou následující:

Firma: Letecká škola BEMOAIR s.r.o.
Sídlo: Nesvačily, ev.č.0193 Bystřice u Benešova, PSČ 257 51
IČ: 26717018,
DIČ: CZ26717018
e-mailová adresa: info@bemoair.cz
tel.: +420 311 230 762 nebo mobil +420 604 842 624
firma je zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 89260 (dále jen „prodávající“)

1.3 Je-li kupujícím zákazník-občan, jak je definováno v bodě 2.2 níže, řídí se vztahy neupravené těmito obchodními podmínkami občanským zákoníkem (zákon č. 40/1964 Sb. ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ObčZ“) a zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“).

1.4 Je-li kupující zákazník-firma, jak je definován v bodě 2.3 níže, řídí se vztahy neupravené těmito obchodními podmínkami obchodním zákoníkem (zákon č. 513/1991 Sb. ve znění pozdějších předpisů).

1.5 Uzavřením nákupu v tomto e-shopu kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, jejich obsah je mu znám a že s nimi souhlasí.

2. Vymezení pojmů 

2.1 Prodávající je právnická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Veškeré letecké služby poskytuje v rámci „Povolení leteckých prací“ vydaného úřadem civilního letectví, se schválenými letadly a kvalifikovaným personálem

2.2 Kupující – spotřebitel je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to fyzická osoba, která nakupuje a užívá služby ve smyslu ustanovení § 52 odst. 3 občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele.

2.3 Kupující – jiný subjekt je osoba, která při uzavírání obchodu jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.

2.4 Předmět koupě – předmětem koupě na základě provedené transakce v internetovém obchodu „Létání a letecké zážitky“ je služba uvedená v závazném potvrzení objednávky ze strany prodávajícího, kterým je uzavřen nákup.

2.5 Čerpání zakoupené služby bude provedeno na základě zaslaného poukazu na konkrétní zakoupenou službu v termínu do 6měsíců od zakoupení.

2.6 Ceny jsou uváděny včetně DPH (prodávající je plátcem DPH). K ceně již nebudou připočítávány další poplatky, zejména letištní poplatky a palivové příplatky, které jsou již v ceně služeb obsaženy. S ohledem na pohyb cen leteckého paliva se však ceny služeb v internetovém obchodu mohou měnit, nikdy ne však po uzavření nákupu.

3. Práva a povinnosti smluvních stran

3.1 Uzavřením nákupu vznikne prodávajícímu povinnost předmět služby kupujícímu poskytnout nebo provést součinnost k čerpání služby pokud není přímo poskytována prodávajícím ale jeho partnerem. Kupující je povinen zaplatit za nakoupenou službu dohodnutou cenu uvedenou v internetovém obchodě a to před termínem čerpáním služby.

3.2 Prodávající umožní kupujícímu volbu vhodného termínu pro čerpání služby, v případě již obsazeného termínu nabídne termín náhradní. Služba bude poskytnuta na základě předložení vytištěného poukazu ve kterém je uvedena platnost kupónu a specifikace nakoupené služby. Objednání vhodného termínu pro čerpání služby je možné emailem i telefonicky.

3.3 Prodávající se zavazuje, že v případě špatného počasí v termínu, na který byla objednaná služba,  umožní kupujícímu volbu termínu náhradního. Počet náhradních termínů není omezen a poukaz z důvodu špatného počasí nepropadá.

3.4 Kupující je povinen využít poukaz na zakoupenou službu v termínu jeho platnosti. V případě že kupující bez předešlého upozornění a dohody s prodávajícím nevyužije v termínu platnosti poukazu zakoupenou službu, není prodávající povinen službu naplnit a poukaz propadá.

3.5 Kupující zodpovídá za zhodnocení svého zdravotního stavu v době čerpání služby, zejména týkající se vyvarování požití alkoholu, léků a pod v době provedení letu.

3.6 Prodávající zodpovídá za poučení kupujícího před vlastním poskytnutím zakoupené služby s ohledem na bezpečnost a bezpečné provedení služby.

4. Platba za služby

4.1 Služby budou kupujícímu poskytnuty až po úplném zaplacení kupní ceny, v případě že bude nákup proveden na splátky nebo formou zálohy a doplatku.

4.2 Kupující může uhradit kupní cenu osobně v den čerpání služby v případě telefonické domluvy s prodávajícím. V tom případě nebude předem zasílám poukaz a bude jen potvrzen termín  čerpání služby. Platba je možná v případě úhrady na místě pouze v hotovosti.

4.3 V souladu s § 53 odst. 7 ObčZ. má kupující – spotřebitel, definován v bodě 2.2 výše, právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od provedení nákupu. V takovém případě má prodávající právo na úhradu nákladů souvisejících s transakcí prodeje služby, minimálně však účtuje stornopoplatek ve výši 100,-Kč. Převedené peněžní prostředky zaplacené za službu předem budou kupujícímu vráceny, snížené o náklady prodávajícího.

5. Odpovědnost za kvalitu služeb

5.1 Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že poskytovaná služba bude splňovat všechny předem inzerované skutečnosti, zejména typ letadla, doba letu a předem domluvenou trasu.

5.2 Technika, kterou jsou služby poskytovány je udržována v souladu s nařízeními a platnými zákony ČR a EU.  

5.3 Případné reklamace vzniklé rozporem mezi inzerovanou a poskytovanou službou je nutno řešit ihned na místě v den poskytnutí služby. Na pozdější reklamace nebude brán zřetel.

5.4 Prodávající neodpovídá za vady služby, kterou přímo neposkytuje, ale prodává ji pro své obchodní partnery, kteří mají své vlastní podmínky pro řízení kvality provozu. Toto se týká zejména služeb poskytovaných kluzáky a vrtulníky, tandemových seskoků a letů balónem.

5.5 Prodávající odpovídá v plném rozsahu za veškeré služby poskytované letouny a za služby na leteckých simulátorech.

6.6 Prodávající si vyhrazuje právo po předešlé domluvě s kupujícím změnit z organizačních důvodů typ letadla, ne však trasu letu, nebude-li si to zákazník výslovně přát.

6. Závěrečná ustanovení

6.1 Veškeré smluvní vztahy se řídí českým právním řádem.

6.2 Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem jejich zveřejnění a jsou rozhodné pro veškeré objednávky učiněné v tento den a později. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu obchodních podmínek. Dnem jejich zveřejnění se ruší platnost předchozích obchodních podmínek.

6.3 Kupující není oprávněn bez souhlasu prodávajícího postoupit svou pohledávku vůči prodávajícímu vyplývající z nákupu služby na třetí osobu.

6.4 Zvláštní ujednání se zákazníkem učiněná v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek, která by s nimi byla v rozporu.

7. Ochrana osobních údajů   / kompletní zásady zpracování osobních platné údajů od 25.5.2018 zde /  

7.1 Prodávající zpracovává osobní údaje v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (GDPR)  ze dne 27. 4. 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů .

7.2 Odesláním objednávky kupující prohlašuje, že byl seznámen se zásadami zpracování osobních údajů firmy Letecká škola BEMOAIR což je provozovatel tohoto e-shopu. Viz také odkaz v záhlaví tohoto článku. Kupující odesláním objednávky nebo registrací v e-shopu Létání-zážitky s těmito zásadami souhlasí.

7.3 V případě nesouhlasu se zpracováním osobních údajů je kupující povinen písemně požádat prodávajícího o odstranění registrace v internetovém obchodě a to formou emailu na kontaktní adresu poskytovatele služeb internetového obchodu „Létání a letecké zážitky“.

 

   Webkamery Benešov    

webkamr 

 

  Aktuální počasí  

Počasí Benešov - Slunečno.cz            Počasí Brno - Slunečno.cz            Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Rozhovor o leteckém výcviku s ředitelem BEMOAIR

09. 05. 2024, 10:31

Rozhovor pro novinový článek  - „Sám sobě pilotem“

 

„Podle Vítězslava Nováčka, ředitele letecké školy BEMOAIR, která sídlí v Benešově a pobočku má v Brně, obchodního pilota a instruktora, jsou podnikatelé nejčastějšími zájemci o pilotní výcvik. V letadle totiž mohou nejen relaxovat, ale létat s ním i na obchodní schůzky nebo na dovolenou.“

 

Co by si měl zájemce o pilotní výcvik ujasnit ještě před tím, než se do něj vůbec pustí?

Zájemce o pilotní výcvik musí mít především jasno, jaký pilotní výcvik přesně chce. Buď ten nejjednodušší, na ultralehká letadla (ultralighty, licence UL) nebo na větší letadla, ale pořád jen pro svoje vlastní potřeby a soukromé létání (licence PPL). Další z možností je licence obchodního pilota (CPL), se kterou se už může pilot létáním živit. To je základní rozdělení, tři základní typy pilotního výcviku a zájemce musí vědět, o který z nich stojí. Pak existují různé další kvalifikace pro ty, kteří už nějakým výcvikem prošli

 

Na trhu je velká nabídka leteckých škol - jak, podle čeho si tedy vybrat tu správnou?

Většinou klienti obcházejí jednotlivé školy a dívají se, jak to v nich chodí, vyptávají se. Lze se řídit například tím, která škola má dobrou pověst třeba na Úřadu civilního letectví, kde uchazeči o pilotní licenci provádějí zkoušky. Dají také na osobní doporučení někoho, kdo má s určitou školou již zkušenost. Mezi školami existují i cenové rozdíly, které jsou dané různými faktory. U nás jsou ceny trochu nižší, protože si letadla sami servisujeme a nemusíme s nimi do servisu nikam létat, nemáme mnoho administrativního personálu. Na tom může škola ušetřit peníze a díky tomu i snížit ceny letových hodin, aby byl výcvik cenově dostupnější. Samozřejmě lze udělat výcvik i za menší peníze např. u Aeroklubů, ale tam se létá většinou jen o sobotách a nedělích. Tím se také liší doba, za kterou lze v jednotlivých školách pilotní výcvik absolvovat. U nás to lze zvládnout do několika měsíců, létáme denně po celý rok. Zájemci se tedy mohou rozhodovat i podle toho, za jak dlouho chtějí pilotním výcvikem projít nebo kolik na to mají financí. Dalším faktorem jsou typy letadel – když chce někdo létat na typu letadla, který my nemáme, vybere si jinou školu a naopak. Náš letadlový park je poměrně pestrý, nestavíme na jednom typu a výrobci a studenti si tak mají možnost více vybrat vhodný typ.

 

Jak potom výcvik probíhá?

Nejdříve klienta pošleme na zdravotní prohlídku u určeného leteckého lékaře, kde získá potvrzení, že je schopný pilotního výcviku. Když získá osvědčení o zdravotní způsobilosti, začíná výcvik teoretickou přípravou. Než sedne do letadla, musí o něm něco vědět a mít základní znalosti z aerodynamiky, meteorologie, znát letecké předpisy, stavbu letadel a mít mnoho dalších vědomostí z různých oborů. Teoretických předmětů je poměrně hodně. Než klient sedne do letadla, musí vědět, např. co je v letadle za přístroje, proč a na jakém principu fungují, mít znalosti o konstrukci a způsobu ovládání letadla ještě na zemi, než do něj sedne za účelem prvního výcvikového letu.  Teoretický základ je vždy pro všechny druhy základních licencí stejný. Pro začátek je následně důležité, aby byl klient schopný udržet letadlo v přímém letu. Pak se postupně přidává zatáčení, klesání, stoupání... Všechny tyto znalosti na sebe navazují a když je člověk ovládá, je schopný s letadlem vzlétnout a dostat se zpět na zem. Pak se učí řešit různé nouzové situace, které mohou během letu nastat, plánovat a létat navigační lety, létat podle přístrojů, létat na řízená mezinárodní letiště apod. Celý praktický výcvik pak končí teoretickou zkouškou na Úřadě civilního letectví (v případě ultralehkých letadel na Letecké amatérské asociaci) a praktickou zkouškou s examinátorem. Poté je žákovi vydán plnohodnotný pilotní průkaz a dále si u nás může půjčovat letadla, vozit známé na výlety atd.

 

A jaká je finanční náročnost výcviku?

Záleží na tom, o jaký druh výcviku jde, a na tom, na jakém typu letadla probíhá.  U ultralehkých letadel je to mezi 60-80 tisíci korun, létání s ULL má ale poměrně hodně omezení. Pro získání celosvětově platné licence soukromého pilota PPL(A) se cena pohybuje od 180 do 250 tisíc korun, podle typu letadla. Levnější varianta licence PPL je licence LAPL (pilot lehkého letadla) která začíná na cca 120tis. LAPL je typově na stejné letouny jako PPL, např. Zlín nebo Cessna, nejde tedy o ultralighty. Rozdíl je v náročnosti výcviku a také v možnostech využití do budoucna. Pokud někdo uvažuje o profesionální dráze pilota a chce dále získat licenci obchodního pilota CPL a další kvalifikace se kterými se může dostat k leteckým dopravcům jako profesionální pilot, je na úvod  výcvik PPL jako první volba. Veškeré ceny které jsem zmiňoval není nutné uhradit při zahájení výcviku ale platí se formou záloh. Klientovi zavedeme konto, na které dává vklad, zálohy. Jednou za měsíc mu pak uděláme vyúčtování podle toho, co odlétal a jaké služby využil. Klient si tedy může sám naplánovat, kolik peněz v daném měsíci utratí například podle svých časových možností. Na čase a finančních možnostech pak záleží, jak dlouho bude výcvik trvat. Někteří podnikatelé sice mají peníze, ale nemají čas, což je také problém. Ideální je chodit na výcvik tak dvakrát týdně.

 

Má-li za sebou pilot výcvik, jak finančně náročný je potom létání koníček?

Letová hodina může stát v rozpětí od 1000 korun, když jde o jednomístný ultralight, až po více než 12000 korun, když jde o dvoumotorový rychlý letoun vhodný na cestování na delší tratě. Průměrné ceny menších třímístných letadel se pohybují mezi 4000-6000 Kč za letovou hodinu. Ceny za hodinu mají opravdu velké rozpětí podle typu letadla. Pokud si chce klient pořídit vlastní letoun, samozřejmostí je, že mu poskytneme konzultace, doporučení, letadlo s ním vybereme, můžeme mu poskytnout také servis naším servisním střediskem.

 

Licence je nějak časově omezená nebo když už jí někdo jednou získá, má ji napořád?

Licence je sice navždy, ale pilot si musí hlídat, aby splňoval určité podmínky, aby si mohl prodloužit zapsané kvalifikace. Rovněž zdravotní certifikát má omezenou platnost a pilot se musí v pravidelných intervalech, podle věku, podrobovat lékařským prohlídkám. Se zánikem zdravotní způsobilosti samozřejmě končí platnost licence pilota. Nejčastější perioda obnovy kvalifikací a zdravotního certifikátu je 2 roky.

 

Kdo má o výcvik především zájem?

Většinou jsou to podnikatelé, kteří chtějí v letadle relaxovat. Nebo počítají s tím, že budou létání využívat pro své podnikání, když hodně cestují po republice – letadlo si zapůjčí a mohou létat do Ostravy, do Brna, do Karlových Varů i jinam na obchodní schůzky. Létat mohou i do ciziny, na dovolenou, na výlety. K tomu je pak potřeba složit zkoušku z letecké angličtiny.

 

Jak velký zájem je o pilotní výcvik?

Zájem jde ve vlnách. Někdy je zájem takový, že bychom potřebovali ještě další instruktory navíc, jindy je zájem menší. Letecký výcvik dobře doplňují seznamovací lety, které nabízíme na e-shopu „Létani-zážitky“ a v jeho nabídce najdete i různé lety nazvané „Na chvíli pilotem“ při kterých se účastník tohoto zážitku více seznámí se zásadami řízení letadla a může pak vyzkoušet letadlo pilotovat. I z těchto nadšenců se pak rekrutují zájemci o pilotní výcvik. Neprovádíme ale jen základní výcvik pilota, ale právě i další kvalifikace pro hotové piloty, kteří už mají licenci a chtějí si ji rozšířit – to je velká část naší činnosti. Mezi ně patří například získání oprávnění pro lety s vícemotorovými letadla a lety podle přístrojů, létání akrobacie, létání v noci, vlekání kluzáků, vlekání reklamních bannerů apod. V naší škole také vyučujeme leteckou angličtinu a provádíme zkoušky ICAO.  Našimi zákazníky jsou i cizinci z celé Evropy.

 

A poslední otázka, kdy je nejvhodnější začít s leteckým výcvikem?

Pokud jde o věk, pilotní výcvik je možné zahájit již v 15 letech, k tomu je potřeba souhlas zákonných zástupců. První samostatný let je pak možný v 16 letech a plnohodnotnou licenci PPL(A) může pilot získat v okamžiku kdy mu je 17 let, z tohoto pohledu tedy může řídit letadlo dříve než auto. Máme zkušenosti i s takto mladými lidmi a pokud o létání mají opravdu zájem, tyto zkušenosti jsou velmi dobré. Obvykle zvládají výcvik i teorii mnohem lépe než pak ve vyšším věku. Nicméně, když už mluvím o vyšším věku, horní limit není omezen a závisí pouze na schopnostech jedince a na jeho zdravotním stavu. Létají u nás dlouhodobí piloti, kterým je přes 70 let a létají bezpečně a mají velké zkušenosti, stejně jako všichni naši instruktoři. Začít tedy lze kdykoliv v jakémkoliv věku a hnacím motorem je obvykle zájem a touha po létání. No a co se týká období, kdy začít, není to omezeno, nevypisujeme žádné kurzy, ale vše je individuální. Pokud přijde zájemce o výcvik kdykoliv, začneme se mu věnovat a po základní teoretické výuce, která obsahuje minimálně 50h před zahájením výcviku může začít létat.

 

Děkuji za rozhovor!

Komentáře

Diskuze je prázdná.

Tento e-shop využívá cookies a bez jejich použití není schopen fungovat. 

Technické cookies

Potvrdit výběr
Souhlasím
Nesouhlasím